Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu usprawnienia korzystania z jego zasobów oraz w celach statystycznych. Jeśli nie zgadzasz się na zapisywanie ciasteczek w pamięci komputera, zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.
isel.pl - Angielski na poważnie

Metoda ISEL – O metodzie

Od rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej do ukończenia studiów wyższych upływa około 17 lat. Przez większość tego czasu (co najmniej 12 lat) uczymy się języka angielskiego w szkołach, na kursach, korepetycjach, podczas zagranicznych wyjazdów językowych itp. Jednak pomimo tylu lat „uczenia się” języka wiele osób popada w nieukrywaną frustrację, spowodowaną brakiem zadowalających, a niekiedy jakichkolwiek rezultatów. Wielu uczących się nie potrafi poprawnie budować nawet prostych zdań, nie mówiąc już o swobodnym wypowiadaniu się i rozumieniu naturalnej mowy obcokrajowców. Powodem tego są najczęściej nieskuteczne metody nauczania oraz wadliwy system kształcenia językowego. Widząc nieskuteczność dotychczasowych form nauki, chcemy przedstawić Wam metodę, którą opracowaliśmy na podstawie prawie dwudziestoletniego doświadczenia w nauczaniu języka angielskiego dzieci, młodzieży i dorosłych. Są to nie tylko nasze własne wnioski i spostrzeżenia, ale także doświadczenia setek osób z całego świata, w tym wielu poliglotów, którzy w książkach, artykułach i na forach internetowych dzielili się swoją wiedzą na temat efektywnej nauki języków obcych. Nasza metoda nie jest żadnym tajemniczym odkryciem. Łączy wybrane elementy stosowanych na całym świecie metod i technik, które w praktyce dla wielu osób okazały się najbardziej skuteczne w nauce języków obcych. Dlatego proponowaną metodę nazwaliśmy zintegrowanym systemem efektywnego uczenia się, co po przełożeniu na język angielski – Integrated System of Effective Learning – pozwoliło utworzyć akronim ISEL, będący równocześnie nazwą naszego serwisu internetowego, który prowadzimy już od ponad 10 lat.

U podstaw metody ISEL leży pięć zasad:

  1. Wielokontekstowość.
  2. Własny leksykon mentalny.
  3. Multisensoryczność.
  4. Praktyka językowa.
  5. Motywacja i zaangażowanie.

Spis treściNastępny rozdział

© 2004-2017 Jacek Tomaszczyk & Piotr Szkutnik